KODE IKLAN DFP 1 'Kalau bagi RM100 lupakan, buang masa je nak hantar iPhone ni' - Penumpang tertinggal iPhone dalam kereta diugut pemandu Uber | Kepo-in Aja Yuk

'Kalau bagi RM100 lupakan, buang masa je nak hantar iPhone ni' - Penumpang tertinggal iPhone dalam kereta diugut pemandu Uber

KODE IKLAN 200x200
KODE IKLAN 336x280

11 Februari lalu, seorang lelaki memuat naik gambar pemandu Uber yang didakwa telah mengugutnya, di Facebook. 

Difahamkan, Alvin Teo, tertinggal telefon bimbitnya jenis iPhone di dalam kereta Uber, namun pemandu berkenaan enggan memulangkan telefon itu dan mengugut Alvin membayarnya jika mahu telefon itu dikembalikan. 

"Telefon ini mungkin sangat penting untuk awak, tetapi tidak untuk saya. Bukan salah  saya tetapi kecuaian awak sendiri. Berapa yang awak sanggup bayar kepada saya untuk memulangkan telefon awak?

"Kalau hanya RM100, awak boleh lupakan kerana ia tidak berbaloi untuk saya dan saya tidak mahu membuang masa untuk memulangkannya. Lebih baik saya buang saja barang awak ini ke dalam tong sampah" tulis pemandu Uber terbabit. 

Alvin bagaimanapun tiada sebarang pilihan dan terpaksa akur dengan permintaan lelaki itu dan kemudian bertanya berapa jumlah yang dia mahukan untuk itu. 

"Beri saya RM200 dan saya akan hantar telefon ini kepada awak malam ini juga. Awak nak ke tak nak? Jangan bazirkan masa saya, saya nak sambung memandu Uber ni," kata pemandu terbabit. 

Oleh kerana terdesak, Alvin terpaksa juga bersetuju dengan jumlah yang dipinta lelaki itu. 



Apabila lelaki itu tiba di tempat yang dijanjikan, sekali lagi Alvin terkejut apabila lelaki itu meminta bayaran tambahan sebanyak RM100. Jumlah keseluruhan Alvin terpaksa membayar lelaki itu adalah RM300 hanya untuk mendapatkan telefonnya kembali. 

Sementara itu, netizen meminta Alvin membuat laporan terhadap pihak Uber agar lelaki terbabit dikenakan tindakan lanjut. Malah mereka turut menasihatkan Alvin segera membuat laporan polis atas dakwaan mengugut penumpang. 
KODE IKLAN 300x 250
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==
KODE IKLAN DFP 2
KODE IKLAN DFP 2